Szkolenia i coaching

Warsztat asesora

Ramowy program szkolenia:

  • żelazne reguły oceny kompetencji metodą AC/DC
  • budowanie metodologii sesji: kompetencje, wskaźniki behawioralne, matryca zadań i kompetencji, skala ocen, zadania symulacyjne
  • organizacja sesji: komunikacja do uczestników harmonogram , fizyczna przestrzeń sesji, administrowanie sesją,
  • podział ról i zadań, obszary odpowiedzialności
  • standardy pracy, budowanie profesjonalnych relacji z uczestnikami
  • obserwacja, gromadzenie ewidencji, narzędzia oceny
  • ocena kompetencji, dyskusja asesorska, typowe błędy oceny
  • trudne sytuacje w trakcie sesji
  • przygotowywanie raportów indywidualnych i zbiorczych
  • przekazywanie informacji zwrotnych uczestnikom i sponsorom projektu
01

W wyniku szkolenia uczestnik będzie:

  • rozumiał założenia projektów oceny kompetencji
  • potrafił samodzielnie zaprojektować proces oceny
  • wiedział, na czym polega specyfika kompetencji i wskaźników behawioralnych
  • znał różne rodzaje ćwiczeń i wiedział, jak z nich efektywnie korzystać
  • umiał robić dobre notatki z obserwacji asesorskich
  • potrafił pracować na różnych skalach oceny
  • znał zasady prowadzenia dyskusji asesorskiej
  • wiedział, jakie elementy zawierają profesjonalne raporty indywidualne i zbiorcze
  • wiedział, jak poprowadzić sesję feedbackową z korzyścią dla uczestnika i jego rozwoju
  • miał świadomość możliwych zniekształceń obiektywnej oceny i wiedział jak im przeciwdziałać
  • znał metody radzenia sobie w niestandardowych sytuacjach
  • miał Certyfikat Asesora

Rekrutacja i selekcja w oparciu o kompetencje

Ramowy program szkolenia:

  • Rynek pracodawcy czy kandydata
  • Kryteria rekrutacyjne, modele kompetencyjne
  • Najpopularniejsze metody rekrutacji
  • Umiejętności wyciągania wniosków z życiorysów i innych dokumentów
  • Zasady prowadzenia spotkań rekrutacyjnych offline i online oraz rozmów telefonicznych z kandydatami
  • Jak oceniać kandydatów (efekt halo, efekt pierwszego wrażenia…)
  • Doświadczenie i kompetencje – jak je zbadać i weryfikować, wywiad behawioralny
  • Sprawdzanie referencji kandydatów
  • Udzielanie feedbacku
  • Wpływ rekrutacji na Employer Branding
02

W wyniku szkolenia uczestnik będzie umiał:

  • Poznać zasady funkcjonowania współczesnego rynku pracy
  • Poznać różne metody rekrutacji
  • Zaplanować proces rekrutacyjny w firmie
  • Poznać modele kompetencyjne
  • Stosować wywiad behawioralny
  • Sprawdzać referencje
  • Unikać błędów w ocenie kandydatów
  • Budować pozytywny wizerunek firmy