Skip to contentWarsztat asesora
Ramowy program szkolenia:
- żelazne reguły oceny kompetencji metodą AC/DC
- budowanie metodologii sesji: kompetencje, wskaźniki behawioralne, matryca zadań i kompetencji, skala ocen, zadania symulacyjne
- organizacja sesji: komunikacja do uczestników harmonogram , fizyczna przestrzeń sesji, administrowanie sesją,
- podział ról i zadań, obszary odpowiedzialności
- standardy pracy, budowanie profesjonalnych relacji z uczestnikami
- obserwacja, gromadzenie ewidencji, narzędzia oceny
- ocena kompetencji, dyskusja asesorska, typowe błędy oceny
- trudne sytuacje w trakcie sesji
- przygotowywanie raportów indywidualnych i zbiorczych
- przekazywanie informacji zwrotnych uczestnikom i sponsorom projektu
01
W wyniku szkolenia uczestnik będzie:
- rozumiał założenia projektów oceny kompetencji
- potrafił samodzielnie zaprojektować proces oceny
- wiedział, na czym polega specyfika kompetencji i wskaźników behawioralnych
- znał różne rodzaje ćwiczeń i wiedział, jak z nich efektywnie korzystać
- umiał robić dobre notatki z obserwacji asesorskich
- potrafił pracować na różnych skalach oceny
- znał zasady prowadzenia dyskusji asesorskiej
- wiedział, jakie elementy zawierają profesjonalne raporty indywidualne i zbiorcze
- wiedział, jak poprowadzić sesję feedbackową z korzyścią dla uczestnika i jego rozwoju
- miał świadomość możliwych zniekształceń obiektywnej oceny i wiedział jak im przeciwdziałać
- znał metody radzenia sobie w niestandardowych sytuacjach
- miał Certyfikat Asesora
Rekrutacja i selekcja w oparciu o kompetencje
Ramowy program szkolenia:
- Rynek pracodawcy czy kandydata
- Kryteria rekrutacyjne, modele kompetencyjne
- Najpopularniejsze metody rekrutacji
- Umiejętności wyciągania wniosków z życiorysów i innych dokumentów
- Zasady prowadzenia spotkań rekrutacyjnych offline i online oraz rozmów telefonicznych z kandydatami
- Jak oceniać kandydatów (efekt halo, efekt pierwszego wrażenia…)
- Doświadczenie i kompetencje – jak je zbadać i weryfikować, wywiad behawioralny
- Sprawdzanie referencji kandydatów
- Udzielanie feedbacku
- Wpływ rekrutacji na Employer Branding
02
W wyniku szkolenia uczestnik będzie umiał:
- Poznać zasady funkcjonowania współczesnego rynku pracy
- Poznać różne metody rekrutacji
- Zaplanować proces rekrutacyjny w firmie
- Poznać modele kompetencyjne
- Stosować wywiad behawioralny
- Sprawdzać referencje
- Unikać błędów w ocenie kandydatów
- Budować pozytywny wizerunek firmy