Szkolenia i coaching

Zarządzanie zmianą

Ramowy program szkolenia:

  • Sedno zmian – wpływanie na postawy pracowników w trakcie wdrażanych zmian
  • Jak angażować w proces zmiany swoich kluczowych pracowników
  • Rozwój umiejętności komunikacyjnych niezbędnych do wdrożenia zmiany
  • Jak prowadzić zespół przez zmianę
  • Fazy zmiany – jak je zaplanować i realizować
  • Przekonania
  • Utrwalanie zmian
01

W wyniku szkolenia uczestnik będzie umiał:

  • Lepiej zrozumieć fazy zmian i towarzyszące im emocje
  • Lepiej się komunikować z zmianie
  • Planować fazy zmiany
  • Minimalizować opór do zmiany
  • Budować otwartość do zmiany u innych
  • Lepiej rozumieć własną rolę w procesie zmian

Zarządzanie przez cele

Ramowy program szkolenia:

  • Wyznaczanie celów w oparciu o cele strategiczne firmy (MODEL SMART)
  • Czynniki mające wpływ na realizację wyznaczonych celów (MODEL OTUIM)
  • Angażowanie pracowników w realizację postawionych celów
  • Wsparcie czy kontrola pracownika podczas realizacji wyznaczonych celów
  • Rozmowa oceniająca realizację celu
02

W wyniku szkolenia uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie:

  • stosowania w praktyce modelu MBO
  • wyznaczania celów zgodnie z modelem SMART i w powiązaniu ze strategią organizacji
  • precyzowania mierzalności stawianych celów
  • sprawnego prowadzenia rozmów z pracownikami na temat wyznaczania i realizacji celów
  • konstruowania i oceniania planów działania

Zarządzanie zmianą

Ramowy program szkolenia:

  • Budowanie zespołów – dobór odpowiednich członków zespołu (koncepcja M. Belbina)
  • Expose szefa zespołu
  • Dobór stylu zarządzania do potrzeb zespołu (K. Blanchard)
  • Efektywna współpraca w zespole
  • Rola konfliktów w zespole (P.Coleman)
  • Efektywne prowadzenie spotkań zespołu
  • Podejmowanie decyzji przez zespół
  • Komunikacja w zespole
03

W wyniku szkolenia uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie:

  • nauki doboru odpowiednich osób do swojego zespołu
  • przewodzenia zespołowi i dopasowanie stylu zarzadzania do aktualnych potrzeb zespołu
  • budowania autorytetu
  • planowania i organizowania pracy zespołu
  • konstruktywnego wykorzystywania konfliktu
  • prowadzenia efektywnych spotkań z zespołem
  • współpracy z zespołem na rzecz wspólnego sukcesu.

Motywacja pozafinansowa pracowników

Ramowy program szkolenia:

  • Postawy pracowników
  • Motywacja wewnętrzna a zewnętrzna pracowników
  • Rola kar i nagród w motywowaniu pracowników
  • Delegowania zadań a motywacja do ich realizacji
  • Motywowanie pracowników w oparciu o koncepcję samodeterminacji (Ryan, Deci)
  • Podtrzymywanie motywacji wewnętrznej przez stany flow (koncepcja M. Csikszentmihaly)
  • Rozmowy motywujące z pracownikami
04

W wyniku szkolenia uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie:

  • wpływania na postawę pracowników
  • właściwego korzystania z narzędzi motywacji pozafinansowej
  • świadomego doboru narzędzi motywacji pozafinansowej do poszczególnych pracowników
  • wzmacniania motywacji wewnętrznej pracownika
  • prowadzenie rozmów motywujących z pracownikami

Efektywna komunikacja

Ramowy program szkolenia:

  • Filary skutecznej komunikacji
  • Sprawdzone techniki wspierające komunikację w zespole
  • Przepis na efektywną rozmowę z pracownikiem – prowadzenie rozmów coachingowych
  • Emocje jako narzędzie i sztuka panowania nad nimi w trudnych sytuacjach
  • Asertywność na co dzień
  • Rozmowy oceniające pracowników
  • Rozmowa motywująca i dyscyplinująca z pracownikiem
05

W wyniku szkolenia uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie:

  • Efektywnej komunikacji w zespole
  • Kształtowania postawy nastawionej na współpracę i wymianę wiedzy
  • Uświadomienia sobie własnego stylu komunikowania
  • Wyeliminowania podstawowych błędów w komunikacji interpersonalnej,
  • Rozpoznanie barier w procesach komunikowania się
  • Budowania poprzez poprawną komunikację pozytywnej atmosfery w zespole
  • Rozwój kluczowych kompetencji: wyrażania się, aktywnego słuchania, udzielania informacji zwrotnej, udzielanie konstruktywnych wskazówek pracownikom

Efektywność własna

Ramowy program szkolenia:

  • Indywidualna analiza „złodziei czasu”
  • Zegar biologiczny, a skuteczność działania
  • Ustalanie własnych priorytetów działań
  • Techniki planowania czasu
  • Techniki porządkowania informacji
  • Prawidłowa organizacja pracy
  • Motywacja wewnętrzna do realizacja celów
  • Automotywacja i proaktywność
06

W wyniku szkolenia uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie:

  • planowania i ustalania priorytetów
  • stosowania technik efektywnego zarządzania własnym czasem i informacją
  • podejmowania decyzji i skutecznego wdrażanie ich w życie
  • proaktywne podejścia do realizacji celów.

INWENTA SP. Z O.O.
ul. Filtrowa 75/17 , 02-032 Warszawa