Skip to content
Zarządzanie zmianą
Ramowy program szkolenia:
- Sedno zmian – wpływanie na postawy pracowników w trakcie wdrażanych zmian
- Jak angażować w proces zmiany swoich kluczowych pracowników
- Rozwój umiejętności komunikacyjnych niezbędnych do wdrożenia zmiany
- Jak prowadzić zespół przez zmianę
- Fazy zmiany – jak je zaplanować i realizować
- Przekonania
- Utrwalanie zmian
01
W wyniku szkolenia uczestnik będzie umiał:
- Lepiej zrozumieć fazy zmian i towarzyszące im emocje
- Lepiej się komunikować z zmianie
- Planować fazy zmiany
- Minimalizować opór do zmiany
- Budować otwartość do zmiany u innych
- Lepiej rozumieć własną rolę w procesie zmian
Zarządzanie przez cele
Ramowy program szkolenia:
- Wyznaczanie celów w oparciu o cele strategiczne firmy (MODEL SMART)
- Czynniki mające wpływ na realizację wyznaczonych celów (MODEL OTUIM)
- Angażowanie pracowników w realizację postawionych celów
- Wsparcie czy kontrola pracownika podczas realizacji wyznaczonych celów
- Rozmowa oceniająca realizację celu
02
W wyniku szkolenia uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie:
- stosowania w praktyce modelu MBO
- wyznaczania celów zgodnie z modelem SMART i w powiązaniu ze strategią organizacji
- precyzowania mierzalności stawianych celów
- sprawnego prowadzenia rozmów z pracownikami na temat wyznaczania i realizacji celów
- konstruowania i oceniania planów działania
Zarządzanie zmianą
Ramowy program szkolenia:
- Budowanie zespołów – dobór odpowiednich członków zespołu (koncepcja M. Belbina)
- Expose szefa zespołu
- Dobór stylu zarządzania do potrzeb zespołu (K. Blanchard)
- Efektywna współpraca w zespole
- Rola konfliktów w zespole (P.Coleman)
- Efektywne prowadzenie spotkań zespołu
- Podejmowanie decyzji przez zespół
- Komunikacja w zespole
03
W wyniku szkolenia uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie:
- nauki doboru odpowiednich osób do swojego zespołu
- przewodzenia zespołowi i dopasowanie stylu zarzadzania do aktualnych potrzeb zespołu
- budowania autorytetu
- planowania i organizowania pracy zespołu
- konstruktywnego wykorzystywania konfliktu
- prowadzenia efektywnych spotkań z zespołem
- współpracy z zespołem na rzecz wspólnego sukcesu.
Motywacja pozafinansowa pracowników
Ramowy program szkolenia:
- Postawy pracowników
- Motywacja wewnętrzna a zewnętrzna pracowników
- Rola kar i nagród w motywowaniu pracowników
- Delegowania zadań a motywacja do ich realizacji
- Motywowanie pracowników w oparciu o koncepcję samodeterminacji (Ryan, Deci)
- Podtrzymywanie motywacji wewnętrznej przez stany flow (koncepcja M. Csikszentmihaly)
- Rozmowy motywujące z pracownikami
04
W wyniku szkolenia uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie:
- wpływania na postawę pracowników
- właściwego korzystania z narzędzi motywacji pozafinansowej
- świadomego doboru narzędzi motywacji pozafinansowej do poszczególnych pracowników
- wzmacniania motywacji wewnętrznej pracownika
- prowadzenie rozmów motywujących z pracownikami
Efektywna komunikacja
Ramowy program szkolenia:
- Filary skutecznej komunikacji
- Sprawdzone techniki wspierające komunikację w zespole
- Przepis na efektywną rozmowę z pracownikiem – prowadzenie rozmów coachingowych
- Emocje jako narzędzie i sztuka panowania nad nimi w trudnych sytuacjach
- Asertywność na co dzień
- Rozmowy oceniające pracowników
- Rozmowa motywująca i dyscyplinująca z pracownikiem
05
W wyniku szkolenia uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie:
- Efektywnej komunikacji w zespole
- Kształtowania postawy nastawionej na współpracę i wymianę wiedzy
- Uświadomienia sobie własnego stylu komunikowania
- Wyeliminowania podstawowych błędów w komunikacji interpersonalnej,
- Rozpoznanie barier w procesach komunikowania się
- Budowania poprzez poprawną komunikację pozytywnej atmosfery w zespole
- Rozwój kluczowych kompetencji: wyrażania się, aktywnego słuchania, udzielania informacji zwrotnej, udzielanie konstruktywnych wskazówek pracownikom
Efektywność własna
Ramowy program szkolenia:
- Indywidualna analiza „złodziei czasu”
- Zegar biologiczny, a skuteczność działania
- Ustalanie własnych priorytetów działań
- Techniki planowania czasu
- Techniki porządkowania informacji
- Prawidłowa organizacja pracy
- Motywacja wewnętrzna do realizacja celów
- Automotywacja i proaktywność
06
W wyniku szkolenia uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie:
- planowania i ustalania priorytetów
- stosowania technik efektywnego zarządzania własnym czasem i informacją
- podejmowania decyzji i skutecznego wdrażanie ich w życie
- proaktywne podejścia do realizacji celów.