• #hr
  • #IN-Touch
  • #pracownik
  • #zaangażowanie

Jak skutecznie badać zaangażowanie pracowników?

Zacznijmy od zastanowienia się dlaczego mierzenie zaangażowania pracowników jest ważne? To, że poziom lojalności pracowników, ich przywiązanie i identyfikacja z firmą […]

Zacznijmy od zastanowienia się dlaczego mierzenie zaangażowania pracowników jest ważne?

To, że poziom lojalności pracowników, ich przywiązanie i identyfikacja z firmą są kluczowe dla każdej organizacji, nie ulega wątpliwości. A jak to wygląda w wypadku zaangażowania – czy warto starać się podnosić ten poziom, czy pracownik zaangażowany aż tak bardzo różni się od tego mniej zaangażowanego, skoro i jeden i drugi wykonują swoją pracę. Badania Instytutu Gallupa od lat potwierdzają, że zaangażowane zespoły osiągają znacznie lepsze wyniki od zespołów niezaangażowanych. I że przekłada się to na różne obszary funkcjonowania organizacji.

Wysokie zaangażowanie to o:

  • 81% mniej nieobecności w pracy
  • 58% mniej poważnych wypadków w pracy (w tym śmiertelnych) i 64% mniej incydentów
  • 28% mniej kradzieży
  • 41% mniej problemów z jakością
  • 18% niższa rotacja w organizacjach o wysokiej rotacji
  • 43% niższa rotacja w organizacjach o niskiej rotacji

Wysokie zaangażowanie pracowników przekłada się także na:

  • wyższą lojalność klientów o 10%
  • wyższą sprzedaż o 18%
  • wyższą zyskowność o 23%

Z badań wynika, że prawie 85% pracowników to pracownicy niezaangażowani.

Wiadomo zatem, co firma może zyskać, dbając o zaangażowanie pracowników. Mniej oczywiste wydaje się to, co może zrobić, aby zyskać zaangażowanych pracowników. Tym bardziej, że rozumienie zaangażowania nieustannie ewoluuje, ponieważ zmieniają się potrzeby i oczekiwania pracowników. Zadaniem organizacji jest dobra identyfikacja aktualnych potrzeb i adekwatne ich zaspokajanie.

Dodatkowo na rynek pracy wkracza nowe pokolenie pracowników, które nie tylko przynosi ze sobą świeże umiejętności, ale również stawia nowe wymagania wobec pracodawców.

Nowe pokolenie poszukuje czegoś więcej niż tylko atrakcyjnego wynagrodzenia. Oczekuje uczciwego podejścia, możliwości rozwoju zawodowego, elastyczności w organizacji pracy, a także zaangażowania pracodawcy w kwestie społeczne i środowiskowe. Firma, która zrozumie te oczekiwania i dostosuje swoje strategie do nowej rzeczywistości, zyskuje nie tylko lojalnych pracowników, ale także zwiększa swoją atrakcyjność na rynku pracy.

Jak skutecznie badać zaangażowanie?

Przede wszystkim – warto słuchać pracowników. To oni wiedzą najlepiej, czego potrzebują, żeby pracować efektywniej. Ponadto, warto śledzić, co się dzieje dookoła. Większość trendów najpierw jest widoczna w Stanach Zjednoczonych i w Zachodniej Europie, do Polski przychodzą z pewnym (coraz krótszym) opóźnieniem, co pozwala się wcześniej przygotować i przeanalizować takie działania, które już gdzieś zostały przetestowane i się sprawdziły. Oczywiście, Polska to nie USA i kopiowanie rozwiązań jeden do jednego nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, ale zawsze warto się zainspirować i czerpać z doświadczeń innych.

Bardzo popularnym narzędziem jest badanie opinii pracowników. Takie badanie może służyć do pomiaru i monitorowania zaangażowania.

Jak to zrobić?

Jednym z istotnych narzędzi wspierających ten proces jest badanie opinii i nastrojów pracowników IN-Touch. Badanie to umożliwia diagnozę nastrojów w organizacji poprzez pryzmat kluczowych wskaźników: satysfakcję, zaangażowanie, lojalność i różnorodność oraz poznanie opinii pracowników na temat najważniejszych obszarów funkcjonowania firmy (styl zarządzania, możliwości rozwoju, współpraca, obieg informacji, realizacja celów, warunki pracy).

Badanie IN-Touch to nie tylko zestawienie suchych liczb. To głęboka analiza opinii pracowników na temat kluczowych obszarów funkcjonowania firmy.

Korzyści badania IN-Touch

  • Badanie IN-Touch zapewnia pracownikom anonimowość, co sprzyja uczciwym i otwartym odpowiedziom. Pracownicy mogą swobodnie wyrażać swoje opinie, co przekłada się na bardziej wiarygodne wyniki.
  • Każda organizacja ma swoje unikalne cechy i wyzwania. Badanie IN-Touch dostosowuje kwestionariusz do specyfiki danej firmy.
  • Satysfakcja, zaangażowanie, lojalność i różnorodność stanowią filary diagnozy nastrojów. Dzięki nim możliwe jest pełniejsze zrozumienie, co motywuje pracowników, a co może wymagać poprawy.
  • Badanie IN-Touch sięga głębiej, umożliwiając pracownikom ocenę stylu zarządzania, możliwości rozwoju, współpracy, obiegu informacji, realizacji celów oraz warunków pracy. To kluczowe elementy wpływające na zaangażowanie i satysfakcję pracowników.

🚀 Jak skorzystać z IN-Touch?

Sprawdź Naszą ofertę: Odwiedźcie naszą stronę i zapoznajcie się z badaniem IN-Touch

Skontaktuj się z Nami: Napisz do nas maila na biuro@inwenta.pl aby uzyskać więcej informacji lub omówić szczegóły oferty.

Badanie opinii i nastrojów IN-Touch stanowi nieocenione narzędzie dla przedsiębiorstw, które pragną skutecznie zarządzać personelem, zwiększać efektywność działania i tworzyć pozytywny klimat organizacyjny. Dzięki kompleksowej analizie kluczowych wskaźników i obszarów funkcjonowania firmy, organizacje mogą podejmować świadome decyzje i kontynuować rozwój w zgodzie z oczekiwaniami pracowników.

Styczeń  to doskonały moment na rozpoczęcie refleksji nad kondycją organizacji. Badanie IN-Touch to narzędzie, które nie tylko dostarcza danych, ale również inspiruje do działań na rzecz rozwoju firmy i dobrostanu jej pracowników. Odkryj, co myślą Twoi pracownicy, i skieruj firmę na ścieżkę sukcesu!