Podsumowując nasz cykl artykułów o efektywności przypominam, że podstawą naszego sukcesu zawodowego, za którym stoi wysoka efektywność osobista, jest samodyscyplina i żelazna konsekwencja działania.
Narzędzia i metody pozwalające uzyskać wysoką wydajność osobistą są ogólnie dostępne i tylko od nas zależy czy nauczymy się nich optymalnie korzystać.
A teraz podsumujmy, jak to wszystko poskładać w jedną całość.
Poprzez kanały komunikacyjne docierają do nas wiadomości o zadaniach do wykonania. Podlegają one ocenie, a następnie preselekcji pod kątem ich przydatności do realizacji naszych celów. Informacje nieważne pomijamy lub kasujemy. Sprawy, które uznaliśmy za istotne, załatwiamy od razu, a następnie poddajemy je archiwizacji lub kasujemy. Zadania, które wymagają większej ilości czasu, rejestrujemy w liście spraw. Jednocześnie uruchamiamy proces myślenia i podświadomego szukania rozwiązań dla zadań, które tego wymagają.
Mając przygotowany wcześniej własny schemat blokowego zarządzania czasem oraz ustalone w danym okresie priorytety, codziennie przeglądamy naszą listę spraw i wybieramy te, które mają trafić do planu dnia.
Wybrane sprawy konwertujemy na konkretne zadania. Następnie układamy je w ciąg, a każdej pozycji przypisujemy konkretny czas wykonanie. Podkreślę to jeszcze raz miejscu o blokowym zarządzaniu czasem. Pamiętajmy także o naszych słabościach i podczas konstruowania planu dnia zbudujmy skuteczne bariery, które pomogą nam w utrzymaniu wysokiej efektywności. Następnie możemy przystąpić do pracy, wspomagając się metodą zarządzania wizualnego oraz zasadami, których stosowanie pomoże nam uzyskać wysoką wydajność.
Cały zespół Inwenta trzyma kciuki by wszystkie działania przyniosły Wam efektywny rezultat, za którym przyjdą sukces, satysfakcja i dotarcie do wyznaczonych przez siebie celów.
Opracowanie własne na podstawie Roman Wendt ,,Produktywność osobista”